Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Odkazy

Portál veřejné Portál veřejné správy ČR

cplogo
CzechPOINT


feulogoStrukturální fondy



Digitální technická mapa města Petřvald

 

 

Informace

logomsk

Městu Petřvald byla schválena na rok 2020 neinvestiční dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje ve výši 333 000,- Kč, účelově určená k úhradě uznatelných nákladů sociálních služeb zařazených v Krajské základní síti sociálních služeb, která je součástí Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Moravskoslezském kraji na léta 2015-2020. Dotace bude použita na mzdy pečovatelek.


logomskMěsto Petřvald využilo možnosti čerpat dotaci z rozpočtu Moravskoslezského kraje na opravu pomníku obětem I. světové války.


logomskZásady pro poskytování neinvestičních dotací z rozpočtu města Petřvald. >>Více najdete zde.


logomskArcelorMittal Ostrava nabízí občanům možnost jednoduše podávat podněty nebo připomínky týkající se životního prostředí.

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 9
DNES: 387
TÝDEN: 1257
CELKEM: 1631504

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Příspěvek na mobilitu

3. Pojmenování (název) životní situace

Příspěvek na mobilitu

4. Základní informace k životní situaci

Příspěvek na mobilitu je jednou z dávek určených osobám se zdravotním postižením ke zmírnění sociálních důsledků jejich zdravotního postižení a k podpoře jejich sociálního začleňování.
Výše příspěvku na mobilitu činí 400 Kč za kalendářní měsíc.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • Žadatel o příspěvek na mobilitu (osoba se zdravotním postižením, které je příspěvek na mobilitu určen).

  • Zákonný zástupce žadatele, jde-li o nezletilého do 18 let.
  • Zmocněnec, kterému žadatel udělí plnou moc k zastupování v řízení o žádosti.
  • Soudem ustanovený opatrovník osoby, které je příspěvek na mobilitu určen.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Řízení o příspěvku na mobilitu se zahajuje na základě podané žádosti.
Nárok na příspěvek na mobilitu má osoba starší 1 roku:
  • která má nárok na průkaz osoby se zdravotním postižením označený symbolem "ZTP" nebo "ZTP/P", přiznaný podle předpisů účinných od 1. ledna 2014,
  • opakovaně se v kalendářním měsíci za úhradu dopravuje nebo je dopravována (splnění této podmínky žadatel prokazuje čestným prohlášením, které je součástí žádosti o příspěvek na mobilitu) a
*Z důvodů hodných zvláštního zřetele může být příspěvek na mobilitu přiznán i osobě, které jsou poskytovány pobytové sociální služby.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním žádosti o příspěvek na mobilitu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na Úřad práce České republiky - krajskou pobočku, resp. kontaktní pracoviště, nejlépe dle místa vašeho trvalého pobytu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte:
  • vyplněný formulář žádosti o příspěvek na mobilitu,
  • občanský průkaz.
Pozn.: Vyplněné formuláře lze zaslat poštou (raději doporučeně).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Potřebné formuláře jsou k dispozici na kontaktních pracovištích Úřadu práce České republiky nebo na internetových stránkách Integrovaného portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Řešením nemusí být dotčena žádná další osoba mimo žadatele o příspěvek na mobilitu.

Mohou být dotčeni rodinní příslušníci žadatele v případě, že jej zastupují ve správním řízení, příp. zákonní zástupci, pokud je žadatel nezletilý, či opatrovníci, v případě žadatelů omezených ve svéprávnosti.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Prokázat skutečnosti rozhodné pro nárok na příspěvek na mobilitu a jeho výplatu.

  • Písemně ohlásit krajské pobočce Úřadu práce České republiky v průběhu řízení o příspěvku na mobilitu změny ve skutečnostech, které byly uvedeny v žádosti, a změny rozhodné pro průběh řízení, a to ve lhůtě do 8 dnů ode dne, kdy taková změna nastala.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Datová schránka nebo e-mail na příslušné kontaktní pracoviště Úřadu práce České republiky, avšak pouze tehdy, pokud má žadatel zaručený elektronický podpis.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.